h1

Win tränar slalom

juni 25, 2011

Sista maj fyllde Winsan 1 helt år, vilket i min värld inneär klartecken för att påbörja slalomträningen! Jag valde Susans 2×2-metod, Japp fick lära sig slalom med den metoden och jag är väldigt nöjd med resultatet så valet var lätt 😀 Nu har den ju reviderats lite sedan jag tränade Japp för 3 år sedan och filmen har kommit ut, men det är ju bara positiva saker båda två. Men i alla fall, för ett par veckor sedan började jag träningen och idag tog Win 4 pinnar på helt rak linje, med bra fart och teknik och från svåra ingångsvinklar. Det är detta som jag tycker är så fantastiskt med 2×2, man får inte bara snabba resultat utan även en en hund som är självständig och klarar vilken igång som helst (och nej jag har inte fått betalt för att marknadsföra metoden, haha 😉 ). Vi hade en liten dipp i inlärningskurvan i början på veckan då Win, i samband med en vridning av portarna närmare en rak linje, glömde av helt vilken sida om första pinnen man skulle gå in o att man måste ta alla portarna. Men det släppte snabbt och så här såg det ut när vi tränade idag:

Nästa steg blir att bygga upp ännu mer självförtroende på 4 pinnar under ett par pass, och därefter lägga till 2 pinnar till! Sen är det inte långt kvar tills Win förhoppningsvis kan ett fullständigt slalom 😀 (en av ändringarna i metoden är att man inte längre lägger till 2 pinnar i taget utan från 6 pinnar går till att lägga till ytterligare ett set av 6 pinnar en bit ifrån och sen för samman dem till ett 12-pinnarsslalom).

En kommentar

  1. Duktig tjej!!



Lämna en kommentar