h1

Januari

juni 8, 2011

Efter extremt lite träning sedan sista tävingen i oktober månad åkte jag & farmor upp till Göteborg för att tävla på MyDog. Första dagens inofficiellt klasser bjöd på 2 rivningar i hopp vad jag kan minnas (men jag gjorde min första Jaakkosväng i ”skarpt läge”!) och en disk i agilityn. Jag har för mig att Japp kändes i riktigt fin form i alla fall. Mot kvällen fick farmor för sig att det skulle bli historiens värsta snöoväder dagen efter och att vi var tvungna att köra hem så fort som möjligt (givetvis blev det inget snöoväder). Jag protesterade vilt, det var ju 2 dagar med officiella lopp kvar, men fick ge mig eftersom det inte var jag som var in charge av bilen. Första loppet på morgonen, hopp3, fick jag dock lov att starta i (blev iiiinge bra lopp) och hann då även träffa världens bästa Lovisa lite snabbt.

Det var väl ungefär det enda roliga som hände i januari månad. Någon träning blev det inte direkt fråga om heller eftersom jag satt strandad utan bil i Lund och ridhusträningen ägde rum några mil utanför stan.

Så här knasig såg lilla Win ut i slutet av december

Lämna en kommentar