h1

2010

januari 2, 2011

2010 har utan tvekan varit ett förbaskat bra ”hundår” 😉 Jag tänker då på att Win ❤  joinade familjen, och Japps fantastiska framfart på agilitybanorna! Jag kände på mig att 2010 skulle bli året då Japps potential verkligen skulle komma fram och det har den gjort! Han har vunnit många klasser i år och gått från Ag1 & nyuppflyttad i  Ho3 till dubbelchampion och kvalad till SM både individuellt och i lag! Milo har också gjort en stabil insats på banorna och även hans lag är kvalat till SM 2011.

Men om vi tar det från början..

Januari
* Japp fyller 3 år
* Vi vallar en hel del under en period men när skolan i Lund börjar igen rinner det tyvärr ut i sanden
* Milo haltar och får besöka veterinären

Februari
* Får beskedet att Milo har borrelia (igen!)

Mars
* Agilitysäsongen sätter igång i och med Malmö int, där Japp är fullständigt okontrollerbar 😛
* Milo fyller 7 år och jag fyller 21
* Cookie paras och Winsan blir till!

April
* På tävlingarna i Skurup tar Japp en mycket efterlängtad sista pinne i Ag1! På första utomhustävlingen tar han även första pinnen i Ag2, båda genom vinster
* Milo tar sitt sista cert i Ag3 och blir Svensk Agilitychampion!!
* På lagtävlingen i Kristianstad slår både Japps lag och Milos lag på stort och tar 2 SM-pinnar vardera

Maj
* Min morfar går hastigt bort vilket fullständigt vänder upp och ner på livet. Alltid älskad, för alltid saknad ❤
* Japp tar med två vinster de återstående pinnarna i Ag2
* Kronvallarens S-kull föds och det blir bara 4 valpar varav 2 tikar…

Juni
* Jag får veta att jag får köpa en av tikarna och lyckan är total!!
* Jag & Milo tävlar vårt 3:e SM, detta året med vårt fantastiska lag Kämparglöd. Vi får inte med oss något resutlat men kul hade vi! Jag & min vän och resekamrat Lovisa passar på att hälsa på valparna.
* Vi åker över till Gotland och tävlar, där slår Japp till första dagen och vinner Ag3 och får sitt första cert. Andra dagen tar han även sitt första hoppcert med en fin andraplats!

Juli
* Japp fortsätter sin winning streak i agilityklass och vinner i Karlskrona – cert nr 2 – och därefter en fin 3:e plats i Bjuv – sista certet och han blir Svensk Agilitychampion!!
* Milos lag kvalar till SM 2011!!
* Win kommer hem!!

Augusti
* Japp vinner både en Ag3:a och en Ho3:a i Kungsbacka och i hoppkassen innebär det hans andra cert!
* Milo testar positivt för anaplasma, lite omväxling från ”den gamla vanligt borrelian”.. :/
* Jag & min pojkvän sedan 3 år delar på oss vilket förändrar livet på många sätt

September
* På tävlingen i Lund blir det verkligen grand slam:  Japps lag kvalar in till SM 2011! ! Japp blir 3:a i Ho3, får sitt sista cert o blir Svensk Hoppchampion o därmed dubbelchampion!! Loppet innebär också sista SM-pinnen o Japp är därmed kvalad till SM 2011 även individuellt!!
* På samma tävling upptäcker jag att Japp haltar och sträckningen innebär vila och att vi avstår de kommande tävlingarna.
* Jag är åskådare på SM i vallning och blir minst sagt imponerad

Oktober
* Efter agiltiyuppehållet är Japp helt gaaaalen av glädje över att vara tillbaka på banan och vi får inte med oss några fler resultat innan tävlingssäsongen är över. Men jag behöver nog inte säga att jag är GRYMT nöjd över vårt tävlingsår som helhet!!

November
* Årets tråkigaste månad bjuder inte på så mycket intressanta händelser..

December
* Japp slutar på en fantastisk 32:a plats på Årets Agilityhund-listan! Vårt underbara lag Villervalla slutar på en grym 5:e plats på Årets Lag-listan! 2011 satsar vi på topp 15 individuellt och på att ta hem titeln Årets Lag 😉

3 kommentarer

  1. Duktiga ni har varit under året. Önskar er samma flyt och lycka detta året =)


  2. Det var inget dåligt år inte! Jag såg ert uppflyttningslopp i Skurup. 😉


  3. Ni har verkligen haft ett bra år och nästa år fortsätter ni krossa på banan! 🙂



Lämna en kommentar